Rada Miasta Zamość 26 października 2020 roku przyjęła uchwałę, w której ustalone zostały zasady dotyczące umieszczania i wyglądu szyldów, reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury.
Ma ona na celu likwidację zaśmiecania przestrzeni publicznej, ulic, placów reklamami, które są wątpliwej wartości artystycznej i estetycznej. W uchwale określone zostały również terminy na wprowadzenie wymaganych zmian.20 listopada br. mija termin na dostosowanie szyldów, tablic i urządzeń reklamowych na terenach strefy A, B i C. Dlatego też zaczną się kontrole, czy podmioty dostosowały swoje reklamy do zapisów. Za nie dostosowanie się do uchwały reklamowej będą naliczane kary finansowe. — mówi Joanna Rączka, dyrektor Wydziału Budownictwa, Urbanistyki i Ochrony Zabytków Urzędu Miasta Zamość.
Teren miasta został podzielony na 5 stref i w każdej z nich obowiązują inne kryteria umieszczania nośników reklamowych. Strefa A, to obszar Starego Miasta i tutaj przepisy są najbardziej restrykcyjne.
Będziemy pilnować, aby była minimalizacja reklam, powinny być one wykonane z dobrej jakości materiałów. Wcześniej oczywiście taka reklama powinna być uzgodniona z konserwatorem zabytków oraz u nas w wydziale budownictwa. Chcemy to uporządkować, ujednolicić. — dodaje Joanna Rączka.
Strefy, na które został podzielony Zamość pod względem wymogów reklamowych znajdują się w załączniku graficznym do uchwały i w niej również zostały one opisane. Szczegóły znajdują się umzamosc.bip.lubelskie.pl
Polecany artykuł: