Ratusz w Zamościu

i

Autor: M.S Eska Zamość

Zamość: Uchwała reklamowa obowiązuje od roku. Będą kontrole

2021-11-15 16:13

Zamość podzielony na 5 stref. W każdej inne zasady dotyczące reklam, szyldów, ogrodzeń i małej architektury. Zarządcy nieruchomości mieli rok na dostosowanie się do wytycznych. Urzędnicy wkrótce zaczną kontrole.

Rada Miasta Zamość 26 października 2020 roku przyjęła uchwałę, w której ustalone zostały zasady dotyczące umieszczania i wyglądu szyldów, reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury.

Ma ona na celu likwidację zaśmiecania przestrzeni publicznej, ulic, placów reklamami, które są wątpliwej wartości artystycznej i estetycznej. W uchwale określone zostały również terminy na wprowadzenie wymaganych zmian.20 listopada br. mija termin na dostosowanie szyldów, tablic i urządzeń reklamowych na terenach strefy A, B i C. Dlatego też zaczną się kontrole, czy podmioty dostosowały swoje reklamy do zapisów. Za nie dostosowanie się do uchwały reklamowej będą naliczane kary finansowe. — mówi Joanna Rączka, dyrektor Wydziału Budownictwa, Urbanistyki i Ochrony Zabytków Urzędu Miasta Zamość.

Teren miasta został podzielony na 5 stref i w każdej z nich obowiązują inne kryteria umieszczania nośników reklamowych. Strefa A, to obszar Starego Miasta i tutaj przepisy są najbardziej restrykcyjne.

Będziemy pilnować, aby była minimalizacja reklam, powinny być one wykonane z dobrej jakości materiałów. Wcześniej oczywiście taka reklama powinna być uzgodniona z konserwatorem zabytków oraz u nas w wydziale budownictwa. Chcemy to uporządkować, ujednolicić. — dodaje Joanna Rączka.

Strefy, na które został podzielony Zamość pod względem wymogów reklamowych znajdują się w załączniku graficznym do uchwały i w niej również zostały one opisane. Szczegóły znajdują się umzamosc.bip.lubelskie.pl