Zmiany dla konsumentów

i

Autor: pixabay.com

Zamość: Rzecznik konsumentów przypomina o zmianach w przepisach

2023-01-09 15:02

Od 1 stycznia 2023 roku obowiązują zmiany w prawie konsumenckim. Obejmują one, m.in. zasady reklamacji, informowania o obniżkach cen i umów zwieranych na tzw. pokazach. Coraz więcej zamościan decyduje się na zakupy przez Internet i tu też pojawiły się korzystne dla kupujących zmiany.

Od stycznia 2023 roku wprowadzone zostały nowe przepisy w prawie konsumenckim, z którymi warto się zapoznać. Zdaniem Miejskiego Rzecznika Konsumenta przy Urzędzie Miasta Zamość, Katarzyny Mazur są to zmiany na lepsze:

Konsument będzie lepiej chroniony, a przedsiębiorca z kolei będzie musiał wykazać, że wypełnia obowiązki nałożone na niego przepisami ustawy o prawach konsumenta. Dobrze jest znać przepisy prawa, ja wiem, że nie wszyscy jesteśmy prawnikami. Warto korzystać z pomocy instytucji konsumenckich zanim podejmiemy decyzję zakupową, zanim podpiszemy jakąś umowę. Można korzystać, czy to z porad rzeczników, czy porad inspekcji handlowej lub organizacji konsumenckiej. —

Zmiany w przepisach prawa dotyczące transakcji konsumenckich to, m.in: nowe zasady reklamacji, informowanie o obniżkach cen, obowiązek podawania dodatkowych informacji na internetowych platformach sprzedażowych oraz lepsza ochrona dla kupujących na pokazach i wycieczkach.

Więcej szczegółów na temat wprowadzonych zmian można znaleźć na stronie zamosc.pl

Przypominamy też, że Miejski Rzecznik Konsumentów - Katarzyna Mazur, przyjmuje mieszkańców Zamościa przy ulicy Partyzantów 10, pokój nr 320. Natomiast mieszkańcy powiatu zamojskiego lub innych miast czy powiatów, mogą korzystać z pomocy rzecznika właściwego ze względu na miejsce zamieszkania, urzędującego w starostwie powiatowym lub urzędzie miasta.