Od stycznia 2023 roku wprowadzone zostały nowe przepisy w prawie konsumenckim, z którymi warto się zapoznać. Zdaniem Miejskiego Rzecznika Konsumenta przy Urzędzie Miasta Zamość, Katarzyny Mazur są to zmiany na lepsze:
— Konsument będzie lepiej chroniony, a przedsiębiorca z kolei będzie musiał wykazać, że wypełnia obowiązki nałożone na niego przepisami ustawy o prawach konsumenta. Dobrze jest znać przepisy prawa, ja wiem, że nie wszyscy jesteśmy prawnikami. Warto korzystać z pomocy instytucji konsumenckich zanim podejmiemy decyzję zakupową, zanim podpiszemy jakąś umowę. Można korzystać, czy to z porad rzeczników, czy porad inspekcji handlowej lub organizacji konsumenckiej. —
Zmiany w przepisach prawa dotyczące transakcji konsumenckich to, m.in: nowe zasady reklamacji, informowanie o obniżkach cen, obowiązek podawania dodatkowych informacji na internetowych platformach sprzedażowych oraz lepsza ochrona dla kupujących na pokazach i wycieczkach.
Więcej szczegółów na temat wprowadzonych zmian można znaleźć na stronie zamosc.pl
Przypominamy też, że Miejski Rzecznik Konsumentów - Katarzyna Mazur, przyjmuje mieszkańców Zamościa przy ulicy Partyzantów 10, pokój nr 320. Natomiast mieszkańcy powiatu zamojskiego lub innych miast czy powiatów, mogą korzystać z pomocy rzecznika właściwego ze względu na miejsce zamieszkania, urzędującego w starostwie powiatowym lub urzędzie miasta.
Polecany artykuł: