Wiadomości od oszustów dotyczą głównie niskich kwot.
- Z reguły są to kwoty w wysokości 30- 40 złotych, stąd klienci mogą nie wiedzieć czy na rachunku takie saldo mogło nie wystąpić czy tez nie . W związku z tym przypominamy naszym klientom i apelujemy o ostrożność ponieważ jest to akcja oszustów, którzy próbują podszywać się pod wiarygodną i sprawdzoną markę. Apelujemy by ignorować takie wiadomości- informuje rzecznik prasowy polskiej grupy energetycznej PGE obrót S. A.- Mariusz Majewski.
PGE zachęca by w razie wątpliwości skontaktować się z elektronicznym biurem obsługi klienta lub skorzystać z elektronicznej faktury.
- Elektroniczne biuro rozliczeniowe jest po to , żebyśmy mogli w każdym momencie sprawdzić saldo rozliczeniowe na naszym koncie. W przypadku elektronicznej faktury mamy pod ręką numer rachunku bankowego , na który powinniśmy wpłacić pieniądze . Zawsze trzeba taki rachunek zweryfikować i sprawdzić - dodaje Mariusz Majewski.
PGE zapewnia, że na bieżąco monitoruje sytuację , fałszywe strony z płatnościami online są blokowane, a każda próba oszustwa jest zgłaszana do organów ścigania. Firma prosi też klientów o zgłaszanie takich prób oszustwa. Można to zrobić online oraz w biurach stacjonarnych PGE , które pracują od 8 do 16.00.
Jeśli jednak klikniemy już na link płatności zawarty w fałszywym smsie, natychmiast powiadommy o tym bank, PGE i policję.