- Jest to dokumentacja , która posłuży między innymi do wyłonienia preferowanych wariantów przebiegu tych obwodnic i pomoże w uzyskaniu decyzji środowiskowej- informuje Rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – Łukasz Minkiewicz.
Warianty przebiegu obwodnic zostaną analizowane pod względem technicznym, ekonomicznym, środowiskowym i społecznym. Najkorzystniejszy z nich wskazany zostanie jako rekomendowany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Obie obwodnice powstaną w ciągu drogi nr 74. Będą to trasy jednojezdniowe.
- Głównym celem tych inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowane. Dzięki temu Zamość i Szczebrzeszyn odetchną od samochodów . Będzie bezpieczniej i zwiększy się komfort życiach mieszkańców tych miast- dodaje Łukasz Minkiewicz.
Obwodnice Szczebrzeszyna i Zamościa zostaną zbudowane w systemie Projektuj i buduj. Powstaną w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Realizacja planowana jest na lata 2026- 2029.