- Widać spadek osób, które chciałyby zdawać. To jest związane z niżem demograficznym w Zamościu i w okolicznych powiatach. Przyczyną takiego stanu rzeczy mogła być też wojna na Ukrainie. Jesteśmy województwem, który graniczy bezpośrednio z Ukrainą. Wojna wzbudziła wielki niepokój we wszystkich. Na pewno wiele osób odłożyło decyzję o wydatkach na prawo jazdy ze względu na obawę przed przyszłością o to czy nie będzie za chwilę wojny po naszej stronie granicy -komentuje dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Zamościu - Marcin Kulig.
Rok 2022 był lepszy od 2021 jeśli chodzi o stabilność egzaminów.
- Nie było dłuższych przerw w egzaminowaniu kierowców - dodaje Marcin Kulig.
Niezmiennie wśród zdających najpopularniejszą z 14 kategorii cieszyła się kategoria B. W pierwszym podejściu teorię zdało 61 procent podchodzących do egzaminu , a praktykę - blisko 40 procent. Przy wszystkich podejściach było nieco gorzej- teorię zdało 50 procent a praktykę- 32 procent.
- Widać coraz gorsze przygotowanie do egzaminów teoretycznych. Zauważamy, że część zdających nie czuje się przygotowana ale próbują i liczą na fart. W egzaminach praktycznych to indywidualna sprawa ale nie dla wszystkich kurs wystarcza do dobrego przygotowania się do egzaminu. Niestety w związku z tym, że koszty dodatkowych godzin rosną część osób przystępuje do egzaminu praktycznego tuż po ukończeniu kursu i do kolejnych ponieważ godzina doszkalania jest mniej więcej równa kosztowi egzaminu praktycznego. Te osoby nie zawsze chcą się prawidłowo przeszkolić - dodaje.
Warto dodać że w oddziale WORD-u w Biłgoraju zdawalność we wszystkich podejściach była lepsza od Zamościa- o 1 procent w teorii a w praktyce o 7 procent.
WORD w ubiegłym roku nie tylko egzaminował ale i promował bezpieczeństwo w ruchu drogowym na terenie powiatu zamojskiego, biłgorajskiego, hrubieszowskiego i tomaszowskiego.
W przedszkolach prowadził akcję" Bezpieczny przedszkolak " . WORD był też obecny w szkołach, na festynach i dożynkach , gdzie promował zapinanie pasów bezpieczeństwa poprzez prezentację symulatora dachowania i symulatora zderzeń. Dbał też o widoczność niechronionych uczestników ruchu rozdając im odblaski.