Remont torów kolejowych między Hrubieszowem a Zamościem
Jak poinformował rzecznik, nowe szyny i podkłady między Zamościem z Hrubieszowem montuje specjalistyczna maszyna PUN tzn. pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej. Dodał, że roboty metodą „tradycyjną” zajęłyby ponad miesiąc, a maszyna PUN wykona je w dziesięć dni. Do końca tygodnia maszyna ma wykonać prace na ostatnim 2,5-kilometrowym odcinku linii.
„Prace na linii numer 72 to zapowiedź dogodniejszych podróży między Hrubieszowem a Zamościem. Takimi działaniami zwiększamy rolę kolei jako sprawnego i ekologicznego środka transportu w codziennych i okazjonalnych podróżach” – zaznaczył asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela Piotr Kaliszewski.
Rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazał, że na części trasy wykonawca wykorzystał stare szyny i podkłady, pozyskane po modernizacji linii kolejowej Otwock - Lublin Główny. Wymieniono już ponad 19 tys. podkładów, z czego 11,2 tys. stanowiły materiały z linii na Lublin. Po wymianie podkładów i szyn na szlak wyjedzie oczyszczarka tłucznia. Nowe szyny będą zgrzewane, a tor ustabilizowany.
„Klasyczne połączenie szyn między Zamościem a Hrubieszowem zostanie zastąpione bezstykowym, co zmniejszy oddziaływanie linii na otoczenie, zredukuje poziom hałasu i wibracji. Podróże będą cichsze i bardziej komfortowe. Dzięki inwestycji planowane jest skrócenie podróży na modernizowanym szlaku o ok. 10 minut”- zapowiedział Karol Jakubowski.
Pociągi pasażerskie obecnie jadą na tej trasie z prędkością 60 km/h, a po wymianie torów planowane jest przyśpieszenie o 20 km/h. Dla pociągów towarowych maksymalna prędkość wynosi 50 km/h, po modernizacji będzie o 10 km/h wyższa.
Inwestycja za 10 mln zł realizowana jest przez PKP PLK ze środków własnych. Roboty planowane są do końca bieżącego roku.