Jak przyznaje rzecznik prasowy lubelskiego oddziału- Łukasz Minkiewicz- inwestycja jest pilnie potrzebna.
- Droga na tym odcinku jest górzysta i kręta. Prowadzi głównie przez tereny niezabudowane. Pilnie wymaga modernizacji i dostosowania do najnowszych standardów.
Inwestycja będzie polegała na rozbudowie drogi DK nr 74 na odcinku ok. 8,7 km i jej remoncie na fragmencie o długości ok. 1,6 kilometra.
- Odcinek planowany do rozbudowy rozpoczyna się na połączeniu z końcem obwodnicy Gorajca, a kończy w okolicach przyszłej obwodnicy Szczebrzeszyna - obwodnice te będą realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.W ramach inwestycji m.in. wymieniona będzie nawierzchnia i wzmocniona jej konstrukcja. Powstaną doświetlone przejścia dla pieszych z azylami, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, przebudowane i wybudowane zostaną nowe chodniki, a także ścieżki rowerowe.Planowana jest także przebudowa i budowa nowych zatok autobusowych, zjazdów indywidualnych i publicznych, oświetlenia drogowego oraz przejść ekologicznych dla zwierząt.
W ramach tej inwestycji przebudowany zostanie również system odwodnienia drogi. Inwestycja przewiduje też remont odcinka drogi krajowej nr 74 o długości 1, 6 zlokalizowanego w Szczebrzeszynie.
- Z kolei na dalszym odcinku, o długości ok. 1,6 km, w Szczebrzeszynie planowany jest remont DK74, który zacznie się przed wjazdem do miasta a zakończy w rejonie skrzyżowania z ul. Jana III Sobieskiego.
W przetargu na rozbudowę drogi wpłynęły trzy oferty.
- Wszystkie mieszczą się w kwocie, jaką GDDKiA przewidziała na zrealizowanie inwestycji (125 650 000 zł). Oferty złożyły konsorcjum RUBAU Polska (lider) i Poltores (partner) - 91 258 198,36 zł, Strabag - 115 421 193,13 zł, konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider) i PBI Infrastruktura (partner) - 116 650 965,47 zł.
Podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w tym roku.