zakupy

i

Autor: https://pixabay.com/pl

Zamość: sprawy konsumenckie w 2019 roku

2020-03-12 15:26

1767 konsumentów zgłosiło się w ubiegłym roku do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Zamościu. Pytali osobiście, telefonicznie I mailowo. Skierowali 180 wniosków o podjęcie interwencji pisemnych, z czego w 176 przypadkach zostały skierowane wystąpienia do przedsiębiorców. Podsumowano rok 2019 w pracy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów w Zamościu

- W porównaniu do roku 2018   zwiększyła się liczba  konsumentów, którzy zgłosili się po porady o ponad 100 osób. W przypadku wystąpień do przedsiębiorców ta liczba się zmniejszyła z 200 do 176- informuje Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu - Katarzyna mazur

 Konsumenci przychodzili do  Miejskiego Rzecznika Konsumentów w różnych sprawach.

- Najwięcej zgłoszeń dotyczyło reklamacji sprzętu elektronicznego, sprzętu AGD i RTV,  w tym telefonów komórkowych. Zanotowaliśmy dużo zgłoszeń umów ubezpieczenia, które są zawierane razem z umowa sprzedaży. Było dużo reklamacji  odzieży, obuwia, samochodów zwłaszcza tych zakupionych w komisach samochodowych- dodaje Katarzyna Mazur.

Wielu konsumentów zwracało się do rzecznika również  między innymi sprawach usług telekomunikacyjnych czy umów o internet.​