- W naszej konferencji chcieliśmy z punktu widzenia naukowego ,ale również praktycznego i implikacji pedagogicznej zwrócić uwagę na rodzinę jako priorytetową instytucję, ale również taką instytucje, która musi się odnaleźć w nowej , innej rzeczywistości. Zwracaliśmy uwagę na zadania jakie stoją przed rodziną oraz na konieczność jej wsparcia , szczególnie tych rodzin, które są w kryzysie . Zaprosiliśmy do naszej debaty przedstawicieli różnych ośrodków akademickich- mówi Magdalena Parzyszek – pracownik KUL I Akademii Zamojskiej.
Konferencja była podzielona na 3 panele tematyczne. Mówiono o rodzinie w kryzysie, o rodzinie w relacji ze szkołą oraz o wsparciu I pomocy świadczonej rodzinie.
Jedną z prelegentek była prof. Beata Nowak z Akademii Wymiaru Sprawiedliwości:
- Mój wykład dotyczył rodziny i wpływu zasobów rodzinnych na kształtowanie się charakteru i tożsamości dziecka wychowywanego w rodzinie funkcjonującej prawidłowo, ale też w rodzinie dysfunkcyjnej. Rodziny dysfunkcyjne pozostawione same sobie polegają powolnej autodestrukcji. Nie wypełniają swoich funkcji prawidłowo, a to z kolei przekłada się na niedostosowanie się społeczne, na zachowania przestępcze nie tylko dzieci i młodzieży ale też dorosłych.
Konferencji towarzyszyły też warsztaty oraz sesja posterowa, którą tworzyły plakaty studentów pedagogiki na trudne tematy dotyczące rodziny, dzieci i młodzieży.
Zobacz też:
Lublin ma cztery pomniki przyrody